Request call back

Want to Know more about our services?
Provide your contact info & we will call you back.


कैलाश मानसरोवर यात्रा हेलीकाप्टर द्वारा लखनऊ 2024


2,00,000 / 

Tour Details

अवलोकन

 

हर साल हजारों तीर्थयात्री इस पवित्र स्थल की यात्रा करते हैं ताकि आत्माओं को अंधेरे के झोंकों से मुक्त किया जा सके। यह आत्मीय यात्रा आत्माओं के लिए एक मुक्तिदायक अनुभव होगा। यह पवित्र यात्रा आपको आध्यात्मिकता के सच्चे सार की खोज में ले जाएगी। हम, नेपाल टूरिज्म पैकेज ने हमारी कैलाश मानसरोवर यात्रा 2024 को समूह प्रस्थान में डिज़ाइन किया। कैलाश मानसरोवर यात्रा का मार्ग अप्रैल के महीने में खुलता है और यह सितंबर तक जारी रहता है। हम कैलाश मानसरोवर यात्रा को वर्गीकृत करते हैं

 

अवलोकन

 

हर साल हजारों तीर्थयात्री इस पवित्र स्थल की यात्रा करते हैं ताकि आत्माओं को अंधेरे के झोंकों से मुक्त किया जा सके। यह आत्मीय यात्रा आत्माओं के लिए एक मुक्तिदायक अनुभव होगा। यह पवित्र यात्रा आपको आध्यात्मिकता के सच्चे सार की खोज में ले जाएगी। हम, नेपाल टूरिज्म पैकेज ने हमारी कैलाश मानसरोवर यात्रा 2024 को समूह प्रस्थान में डिज़ाइन किया। कैलाश मानसरोवर यात्रा का मार्ग अप्रैल के महीने में खुलता है और यह सितंबर तक जारी रहता है। हम कैलाश मानसरोवर यात्रा को वर्गीकृत करते हैं

 

Departure Dates 2024

 

 Months  Kailash 2024 Fullmoon Dates
 May  

20th - 24nd – 27th – 29th 

20 May (full moon arrive Kathmandu) 23rd May (full moon at Manasarovar)

 June  

3rd - 6th – 10th –  14th -18th –– 24th

18th June (full moon arrive Kathmandu) 21st June (full moon at Manasarovar)

 July  

3rd  – 10th - 18th - 22nd

18th July (Full moon arrive Kathmandu) 21st July (full moon at Manasarovar)

 August  

8th -16th – 20th – 24th – 28th

16th August (full moon arrive Kathmandu) 19st August (full moon at Manasarovar)

 September  

3rd - 6th - 8th - 14th

14th Sep (full moon arrive Ksthmandu) 17th Sep. (full moon at Manasarovar)

 

Note: – Due to weather condition sometimes you may not be able to make your flight at your scheduled time. So we recommend you to keep one day additional while returning and please make sure your ticket is flexible to change your date.

 

Important Note: Foreign Passport Holders need to arrive to Kathmandu 03 Working days before the fixed dates (Day 01 in the itinerary) for the Chinese Visa (Saturday and Sunday is not considered as working days). For Indian Passport, we will need their passport 07 working days before the trip in Delhi office. Please make sure that the Indian Passport Holder’s have Voters Card with them.

 

2024 Kathmandu Arrival Dates for Helicopter Mansarovar Yatra - 

Contact us 00919810098099/00977-9818856251 by whats app 

 

Note: The tour can be conducted on your choice of date if you have big Group

Tour Itinerary

दिवस 01: लखनऊ से नेपालगंज बस के द्वारा (180 कि.मी./5 घंटे लगभग)

 

लखनऊ से यात्रा आरम्भ के स्थान पर हमारी टीम आप को मिलेगी। हमारा लखनऊ से नेपालगंज को जाने का समय सुबह के 9.00 बजे निश्चित है। हमारा आप से निवेदन है कि आप यात्रा आरम्भ के स्थान पर समय से पहुंचे। दोपहर का भोजन नेपालगंज मे आप के रहने के लिए निश्चित अतिथि गृह/होटल में परोसा जायेगा। यँहा सभी यात्री उन यात्रिओ से भेंट करेंगे जिनकी यात्रा काठमांडू/नेपालगंज से शुरू होर ही है। इस शाम को यात्रा हेतु विवरण सत्र कि योजना बनाई गई है जिसका निर्धारण गाइड ही करेंगे। रात्रि मे अतिथि गृह/होटल में नेपालगंज में ही रहेंगे।

दूरी – 180 कि.मी.: उँचाई – 150 मीटर : भोजनशामिल – लंच,डिनर

 

दिवस 02: नेपालगंज से सिमिकोट की उड़ान (4025 मी.), हेलीकाप्टर से हिलसा, हिलसा से शेरपा के लिए पैदल चढाई तथा वाहन द्वारा तकलाकोट प्रस्थान (3700 मी.) 40 कि. मी./ 2 घंटे लगभग

 

सुबह जल्द नाश्ता करने के पश्चात नेपालगंज हवाई अड्डे ले जाया जायेगा। यँहा से फिक्स्ड विंग विमान द्वारा सिमिकोट प्रस्थान करेंगे। सिमिकोट से चार्टर्ड हेलीकाप्टर द्वारा हिलसा प्रस्थान करेंगे। हिलसा पहुँचने पर हमारी शेरपा टीम आपको 45 मिनट का ट्रैक तय करवाकर तिब्बत सीमा के शहर शेर तक पहुँचाएगी। यँहा पर हमारे वाहन (जीप, वैन, बस) आपका इंतज़ार कर रहे होंगे। यँहा से सभी यात्री कस्टम तथा अप्रवास की औपचारिकताओं को पूरा कर के तकलाकोट की और रवाना होंगे। तकलाकोट (बुरांग) पहुँचने पर होटल मे रहने की व्यवस्था है।

दूरी – 275 कि.मी. : उँचाई – 4025 मीटर : भोजन शामिल – सुबह का नाश्ता, लंच तथा डिनर

 

दिवस 03: आज का पूरा दिन तकलाकोट (बुरांग) में अपने आपको वँहा की जलवायु के अनुकूल ढालने के लिए है

 

तकलाकोट मे यह पूरा दिन आपके आराम के लिए सुरक्षित रहेगा।आप होटल मे रहकर बहुत आराम करें। कैलाश मानसरोवर की यात्रा बहुत ही कठिन है, इसके लिए आप अपने को जलवायु के अनुकूल तैयार करें वंहा के वातावरण के लिए अभ्यस्त करें ताकि आप यात्रा का भरपूर आनंद ले सकें। यदि आप चाहें तो आप वँहा के निजी बाजार तक टहलकर भी आ सकते हैं।

यँहा से यूरो हेलीकाप्टर के द्वारा हिलसा प्रस्थान करेंगे। यूरो हेलीकाप्टर एक बार मे केवल 5 यात्री तथा 10 किलो सामान उठाने मे ही सक्षम है अतः आपसे अनुरोध है कि केवल बहुत ज़रूरी सामान को ही लेकर चलें। एक साथ 2 हेलीकाप्टर उड़ान लेंगे ताकि सभी यात्रिओ को जल्दी से जल्दी हिलसा पहुँचाया जा सके।

दूरी – 0 कि.मी. : उँचाई – 4025 मीटर : भोजन शामिल – सुबह का नाश्ता, लंच तथा डिनर
 

दिवस 04: छुई गोम्पा को प्रस्थान, मानसरोवर (4590 मीटर) 110 कि.मी./ 4 -5 घंटे

 

आज आप के इंतज़ार कि घड़ियां समाप्त होने जा रही है, आज आप पवित्र झील मानसरोवर के दर्शन करेंगे। सुबह नाश्ता लेने के बाद राक्षस ताल के उबड़ खाबड़ रास्ते से गुज़रते हुए छुई गोम्पा पहुंचेंगे। पवित्र झील मे स्नानकर के अपने को लाभान्वित करें तत्पश्चात आपके पास अपने खर्च पर पूजा तथा हवन का पर्याप्त आनंद उठा सकते है (पूर्णिमा के दिन वाली यात्रा मे यह पूर्णिमा का दिन रहेगा)। पूजा एवं हवन के पश्चात्य दिसमय मिलेगा तो आप गरम पानी का झरना भी देख सकते हैं ( अतिरिक्त खर्च करके आप इस झरने मे स्नान भी कर सकते है, इस की लागत पैकेज मे शामिल नहीं कि गई है) ।

दूरी -110 कि.मी.: उँचाई – 4590 मीटर :भोजन शामिल – सुबह का नाश्ता, लंच तथा डिनर

रहने की व्यवस्था – मानसरोवर झील के नज़दीक अतिथि गृह में की गई है

 

दिवस 05: वाहन द्वारा 35 कि.मी. की मानसरोवर से तार्बोचे की यात्रा, डेरापुख की चढाई (16 कि.मी./ 5 - 7 घंटे)

 

नाश्ता कर के वाहन द्वारा तार्बोचे, जिस का एक नाम शेरशांगभी है, के लिए यात्रा आरम्भ करेंगे। रास्ते मे यमद्वार के भी दर्शन करेंगे। तार्बोचे पहुंच कर याक तथा याक के चालकों से भी भेंट करेंगे। यह कोरा का प्रथम दिन है यँही से यात्रा आरम्भ होती है। यदि आप याक तथा अपने सामान उठाने के लिए सहायक चाहते है तो किराया देकर यँही से लेना होगा। चढाई करते हुए पवित्र कैलाश पर्वत (उतरमुख) का पहला दर्शन करेंगे। आज हम डेरापुख शिविर में विश्राम करेंगे।

महत्वपूर्ण सुचना :जो यात्री कैलाश पर्वत कि पैदल यात्रा के लिए नहीं जाना चाहते हैं वे यंही से दारचन के लिए वापिस जायेंगे तथा अन्य यात्रिओं का दारचन या मानसरोवर झील पर इंतज़ार करेंगे।

दूरी – 61 कि.मी. : ऊँचाई – 4910 मीटर : भोजन शामिल – सुबह का नाश्ता, लंच तथा डिनर

 

दिवस 06: डेरापुख से ज़ुतुलपुख के लिए ट्रैक (4850 मीटर) डोलमाला पास से होते हुए (आउटर कोरा का दूसरा दिन )- २२ कि.मी./8 घंटे का ट्रैक 

 

शिविर से ही कैलाश पर्वत के अविस्मरणीय दर्शन कर के सुबह जल्दी ही चढाई शुरू करेंगे। यह एक दुर्गम ट्रैक है आप अपने को इस यात्रा के लिए मानसिक रूप से तैयार रखें। हम ट्रैक द्वारा पवित्र पर्वत के ठीक नीचे पहुँच जायेंगे। चढ़ाई कर के सबसे ऊँचे शिखर ड्रोल्माला पास (5800 मी.) पहुँच जायेंगे। आज की बहुत ही खड़ी तथा पथरीली चढाई है। यँही से हम ज़ुतुलपुख के करमिक क्षेत्र के लिए उतरते हैं। उतरने के दौरान गौरीकुंड केदर्श नहोंगे। घाटी से उतराई के समय रास्ता खुशनुमा तथा सुखद हो जाता हैं। इसी के साथ कुछ आराम भी मिलता हैं। यह पथ आप को कुछ कोमल ढलानों के माधयम से घासवाले मैदान मे ले जाता हैं।

ज़ुतुलपुख पहुंचकर अतिथि गृह/शिविर में विश्राम करेंगे।

दूरी -22 कि.मी.: ऊँचाई – 5600 मीटर: भोजन शामिल – सुबह का नाश्ता, लंच मे फल, फ्रूटी, चॉकलेट, पीने के लिए पानी तथा रात्रि मे हल्का भोजन

महत्पूर्ण सूचना- दारचन से परिक्रमा शुरू करने से पहले कुछ समय रुककर वँहा की स्थानीय पुलिस और सेना के अधिकारीयों से प्रतिबंधित क्षेत्र मे प्रवेश के लिए आज्ञापत्र प्राप्त करेंगे।
– यँहा दिन का अनुमानित तापमान 14 – 20 डिग्री और रात्रि में 3 – 5 डिग्री सेल्सियस रहता है।

– यँहा का मौसम अत्यंत हवादार तथा वर्षा वाला हैं।

 

दिवस 07 : ज़ुतुलपुख से तकलाकोट की यात्रा पवित्र मानसरोवर झील के साथ साथ (कोरा का अंतिम चरण) 3 -4 घंटे का ट्रैक

 

आज हम अपनी ज़िन्दगी की सब से पवित्र कैलाश मानसरोवर कि परिक्रमा यात्रा को पूरा करने जा रहे हैं। 10कि.मी./4-5 घंटे चलने के बाद हम अपने अंतिम गंतव्य तक पहुँच जायेंगे जो कि दारचन के पास है। (जो यात्री परिक्रमा नहीं कर सके वे समूह के अन्य सदस्यों का स्वागत करने के लिए इंतज़ार कर रहे हैं) ।यँही पर ही हमारे वाहन यात्री समूह को तकलाकोट होटल मे रात्रि विश्राम के लिए लेकर जाने के लिए इंतज़ार कर रहे होंगे।

दूरी -165 कि.मी.: ऊँचाई – 4025 मीटर: भोजन शामिल – सुबह का नाश्ता, लंच तथा डिनर

– संभावित तापमान दिन के समय 14 -22 डिग्री तथा रात्रि में 3 -5 डिग्री सेल्सियस रहेगा।

– यँहा की जलवायु बहुत हवादार है।

 

दिवस 08: तकलाकोट से हिलसा, हेलीकाप्टर द्वारा सिमिकोट तथा वँहा से नेपालगंज के लिए उड़ान

 

नाश्ता लेने के पश्चात हम वाहन द्वारा शेरपा पहुँचेंगें तथा यँहा से हिलसा। हिलसा से चार्टर्ड हेलीकाप्टर द्वारा सिमिकोट पहुंचकर वँहा से विमान द्वारा नेपालगंज तथा अविस्मरणीय अनुभूति के साथ वापिस लखनऊ प्रस्थान।

Inclusions

यात्रा खर्च समावेश

 

- लखनऊ-नेपालगंज-लखनऊ का सफर वातानुकूलित बस से

- 01 रात्रि का निवास नेपालगंज के किसी अच्छे होटल/अतिथिगृह में - सभी शाकाहारी भोजन शामिल हैं

- नेपालगंज/सिमिकोट की दोनों तरफ की निश्चित उड़ानों का किराया शामिल है

- सिमिकोट/हिलसा दोनों तरफ से निश्चित हेलीकाप्टर का किराया शामिल है

- तकलाकोट तथा मानसरोवर झील के पास अतिथि गृह में रहना एवं 3 समय का शाकाहारी भोजन शामिल है

- परिक्रमा के दौरान अतिथि गृह/शिविर मे रहना तथा 3 समय का शाकाहारी भोजन शामिल है

- वैन/बस द्वारा यात्री तथा सामान लेकर तिब्बत सीमा से दारचन जाना तथा वापिस लेकर आनेवाली गाड़ी का किराया शामिल है

- नेपाली टीम तथा उनके सहायकों का तिब्बत के कानून के हिसाब से खर्च

- इंग्लिश मे बात कर ने वाले नेपाली तथा तिब्बत्ती गाइड

- चीन का वीज़ा कैलाश मानसरोवर की यात्रा के लिए

- कैलाश मानसरोवर यात्रा के लिए तिब्बत जाने के लिए परमिट की फ़ीस

- नेपाल – चीन सीमा कर और अन्य नेपाल और चीन कर

- मुफ्त में 1 डफळ बैग और हवा से बचने हेतु जैकेट

- यात्रा के दौरान भोजन व्यवस्था हेतु रसोई का सामान लेकर जाने के लिए याक

- बुनियादी दवाइयां तथा मेडिकल सुविधाएं

- तिब्बत मे ऑक्सीजन सिलंडर की व्यवस्था


क्या आपके पैकेज की कीमत में शामिल नहीं है
 

- यात्रा बीमा

- अतिरिक्त होटल और अतिरिक्त दिन रुकने का खर्च

- आपातकालीन परिस्थितीओं में होने वाला रहने, खाने या निष्कासन इत्यादि का खर्चा

- आपातकाल मे मेडिकल खर्चा, परिक्रमा के लिए याक/घोड़ा या पिट्ठू का खर्चा

- आपात वीज़ा तथा परमिट का खर्चा

- यात्रा बीच मे छोड़कर वापिसी के लिए अतिरिक्त वाहन तथा प्राधिकारी का खर्चा

- किसी भी प्रकार के व्यग्तिगत खर्चे

- अन्य कोई भी खर्चा जो हमारी उपरोक्त खर्च वहन लिस्ट मे शामिल नहीं है अथवा कोई भी ऐसा खर्च जो अदृश्य परिस्थियों के कारण करना पड़े उस के लिये हम ज़िम्मेदार नहीं रहेंगे। इस प्रकार का खर्चा यात्री के द्वारा किया जायेगा।
 

Compliments By Kailash Yatra Team Of NTP


- Duffle Bag

- Cap

- Jacket

- Carry Bag, Passport Pouch

- Yatra Completion Certificate


General Information Regarding Kailash Mansarovar Tour


Personal Horse riding expenses, Personal use porter.

Travel insurance, Rescue and emergency evacuations service, medical and hospital expenses (in case you become sick on the way)

Extra Night accommodation in Kathmandu/Timure/Kyirong/saga/ Darchan /Nepalganj/ Simikot or else at other places due to bad weather or any other Chinese reason is charged.

if returning earlier from Kailash Yatra ,groups visa splitting charge each RMB 165 & extra transportation cost each $USD 100 / day.(China Govt –FEC rules)

Beverage/drinks and additional tips.

 

Process, Term & Condition 


Insurance / Medical Certificate


Personal travel insurance is not included in the trip price. It is a condition of booking a trip with NTP Tourism Affairs Limited, and your own responsibility to ensure that you are adequately insured for the full duration of the trip.


Cancellation Policy

 

  • The cancellation will take effect subject to the following:
  • 90-150 days prior to departure date: full payment refund except non-refundable deposit of INR10000
  • 45-90 days prior to departure date: 75% of your payment refund except the non-refundable deposit.
  • If cancellation takes place less than 45 days prior to departure due to client’s personal problems, all previously paid amount(s) will be forfeited.

 

Bookings Condition

 

  • Completion of Booking form and ID original Proof (Masarovar Passport & Other Adhar card) 
  • Duly filled booking forms
  • Advance Payment of INR11,000 only 
  • Passport size photo
  • Second Dose Covid 19 Vaccination Certificate (self attested)
  • PAN Card & Adhar card (Self attested)

 

How you would subscribe - 
 

1. Advance Payment of INR11,000 only

2.Balance of dues pay 40 days prior to travel date. 
3. Advance Payment has flexibility of adjustment with Panch Kailash Departures of 2024. Other Kailash Route Options to avail the Yatra *Adi- Kailash Om Parbat * Kailash darshan Via Nepal route, Manimahesh Kailash, Kinner kailash, Srikhand Kailash (*40 days before the tour schedule)
4. No lapse, No loss, 100% aassured investments  priority bookings for  privileged traveller, NTP 2024
 


 

NOTE: Additional charge will be applicable if there is increment from Tibet side for 2024


 Indian pilgrimage – Should send Original Passport to our Delhi office By courier or speed post  15 days before from the departure date for China visa Process.

NRI/Other Citizen’s Original Passport will collect after arrival in Kathmandu.


Indian Pilgrims who are 70 Years or above:


Has to submit Medical Report from Indian Government Hospital within 6 months before your journey starts. 

Two direct relatives required.

Has to deposit 1000$(USD) before the journey to the company (China GOVT) for any sudden demise.

Health examination is done before Parikrama by Chinese doctors. once you get the approval from doctor then only you can go for Parikrama.

Before the Kailash departures, must clear all remaining Payment.


General Information Regarding Kailash Mansarovar Tour.


Insurance: Medical Insurance not compulsory for visa processing but will usefully you do insurance in case any health problem arises during travel.


Oxygen cylinder: Our Company will provide oxygen cylinder in emergency. Usually, oxygen cylinder is not required. However, some pilgrimage we prefer to carry their own handy oxygen cylinders. You may buy small portable cylinder in Tibet. It may cost approx. Yuan 20-30 per cylinder.


Food during Tour: Our cooks will be traveling with you during the entire trip.Our Staff will carry all necessary cooking items and will provide Indian vegetarian food during Yatra..


We Recommend That You Bring The Following Items To Make Your Journey More Comfortable:

 Wind Proof Jackets -1/ Towel-1 / Washing Kit – 1, Warm Thick Pullover-1, Rain Coat-1

 Pants-4/ Sun Heat-1, Cotton Full Sleeve-shirt – 4, Thermal Underpants-2        

Long/Vest /Warm Full T-Shirt – 2, Trekking Shoes -1, Rubber Sandal 1.

Warm Woolen Shocks – 5, Warm Gloves-1 – Water Bottle (1Ltr. Capacity)-1

Sun Glass-1 Flash Light with Extra Batteries-1, Sunscreen Lotion UV30+, lip guard /Moisturizer Cream-1

Pocket Knife/Sewing Kit/Button/Cigarette Lighter/Dust Masks-1

China Government Notice!!!-  Don’t take any picture, tape record, newspapers, political things or anything related to Dalai Lama , If found in Tibet, on the spot China Army will control and take legal action.  


Should carry dry food Items to make your journey  more comfortable              

Carry regular medicine – Diamox250 mg. 20 tablets and Personal First Aid Kit.

Money exchange: Others currency (except UDS $) are not accepted in China but is acceptable in Nepal. Pilgrimage should exchange your Currency to Chinese Currency in Kathmandu/Nepal.

Temperature -Average (May to September): 4 – 20 ºC Day Time / -1-2ºC Night Time


Travel Tips for Kailash Mansarovar Yatra


Best time to go: It is between May to October. This is the perfect time frame for visiting Kailash Mansarovar. The average temperature in summer is around 15 to 30 degree Celsius. The winters fall down to minus degree temperature.


Minimum age: Due to its extreme rigorous landscape one has to start exercising 6 months prior to the journey. At such a high altitude one faces different kinds of health issues. One has to be between the ages of 18-70 years for this pilgrimage tour.


Total Distance covered: You will have to cover around 32km on foot. Due to its religious significance, Mt. Kailash has never been scaled. Unlike an adventurous journey, one has to understand the sacred insights of the journey. This pilgrimage tour allows the devotees to encounter the divine power of the lord.


Festivals: If you are traveling between May to October it is advisable to travel during the full moon time. If you visit Lake Mansarovar on full moon night you will confront the religious saga of the beauty. Some beauties are quite difficult to express in words. The beauty of Kailash Mansarovar is kind of like that type of sacred beauty. Another recognized festival, Saga Dawa is widely celebrated in Mt. Kailash.


Physical fitness: Kailash Mansarovar Yatra is a lifetime journey that engages the transformation of souls. While traveling to such a heavenly land one learns about the manifestations of divine power. One needs to sacrifice the vices to understand the supreme power of the divinity.

Height altitude: The optimum height to be reached in the course of the journey is 6637m (21778ft).


Local bus network: till Yamdwar our driver will drop you to carry out your further journey. From there onwards you will have to move forward mostly by foot.


Temperature: Due to its snow cladded mountains you will get cold weather all around the year. Summers are comparatively moderate in temperature but winters are literally cold. Mostly the pilgrims avoid such avoidable conditions for its extremities.


Basic Preparatory Strategies


Start exercising at least 6 months prior to the journey. Either engages in swimming, running, cycling or jogging to keep you fit.

During the trekking you will have to carry your own luggage. For porters you will have to pay extra money. To avoid such adverse situation one should start trekking carrying different weights or backpack with little weights. Kailash Mansarovar Yatra is a strenuous journey requires strong shoulders and back to carry out the entire journey.

Before traveling to Kailash Mansarovar, it is better to check your health status properly on a regular basis.

If you are infected with asthma then you must take care of it.

Things To Carry For Kailash Mansarovar Yatra


Important items


- Passport

- Passport sized photos

- Photocopy of the first and last pages of Passport

- Nepal Visa

- Medical certificate Instruction sheet

- Cash (INR/USD/Nepalese rupees/CNY)

- Credit or Debit cards

- Ruck sack with rain cover (not more than 20kg along with name tag)

- Back pack or duffel bag with rain cover

- Money pouch

Price

Tour Cost:  Rs. 2,00,000 price per person Indian citizen

 

Note: Additional charge will be applicable if there is increment from Tibet side for 2024

 

Important Points 

 

 Meals

 

We offer pure Indian vegetarian Food with our Yatra Packages

 

 Visa / Passport

 

  1. Visa Type / Requirements Indian Passport Holders Non-Indian Passport Holders
  2. Nepali Visa Immigration Nepal Not Required Embassy of Nepal, New Delhi Required -Visa is given upon arrival at Kathmandu Airport.
  3. Chinese Visa / Tibet Permit Required -Send Passport to Delhi Agent 7 working days before your start date Required - Original Passport is required 5 working days before your start date

 

 Optional Add-on Package

 

Muktinath Tour – 04 Nights / 05 Days Tour Extension: USD 900 per person / INR 34,000 per person (Based on Twin sharing)

Janakpur Tour – 02 Nights / 03 Days Tour Extension: USD 500 per person / INR20,000 per person (Based on Twin Sharing)

Everest Mountain Flight INR11500/ US$250

 

 Insurance / Medical Certificate

 

Personal travel insurance is not included in the trip price. It is a condition of booking a trip with NTP Tourism Affairs Limited , and your own responsibility to ensure that you are adequately insured for the full duration of the trip.

 

 Cancellation Policy

 

  1. The cancellation will take effect subject to the following:
  2. 90-150 days prior to departure date: full payment refund except non-refundable deposit of INR10000
  3. 45-90 days prior to departure date: 75% of your payment refund except the non-refundable deposit.
  4. If cancellation takes place less than 45 days prior to departure due to client’s personal problems, all previously paid amount(s) will be forfeited.

 

Bookings Condition

 

  1. Completion of Booking form and ID original Proof (Masarovar Passport & Other Adhar card) 
  2. Duly filled booking forms
  3. Advance Payment of INR20,000 only 
  4. Passport size photo
  5. Second Dose Covid 19 Vaccination Certificate (self attested)
  6. PAN Card & Adhar card (Self attested)

 

How you would subscribe - 

 

1. Advance Payment of INR20,000 only

2. Balance of dues pay 40 days prior to travel date. 

3. Advance Payment has flexibility of adjustment with Panch Kailash Departures of 2024. Other Kailash Route Options to avail the Yatra *Adi- Kailash Om Parbat * Kailash darshan Via Nepal route, Manimahesh Kailash, Kinner kailash, Srikhand Kailash (*40 days before the tour schedule)

4. No lapse, No loss, 100% aassured investments  priority bookings for  privileged traveller, NTP 2024

 

Note: Additional charge will be applicable if there is increment from Tibet side for 2024

Payment

Payment Gateway Link: Payment Gateway Online card payments

 

HDFC BANK DETAILS

 

Account Title : NTP Tourism Affairs Ltd.
Bank : HDFC Bank Limited
Bank A/C : 12202560000897
Branch : M 39, Outer Circle
Address: M 36, Outer Circle, Opposite Super Bazar, Connaught Place, New Delhi - 110001
IFSC Code : HDFC0001220
Swift Code : HDFCINBBDEL

 

ICICI BANK DETAILS

 

Account Title : NTP Tourism Affairs Ltd.
Bank : ICICI Bank
Bank A/C : 000705004621
Branch : Shop No- 7C Plot No- GH04B, Prateek Stylome Sector- 45 Gautam Budh Nagar, Noida- 201335, India
IFSC Code : ICIC0000031
Swift Code : ICICINBBCTS

Map

Photos

Reviews

Vijay Kumar Agarwal

Solo

Beautiful place, mildly difficult trek but then if you have good company and good music running in your ears, every trip is a great trip…Beautiful place it actually makes you think!!! It’s so calm and amazing. Har Har Mahadev !!


Yours faithfully
Vijay Kumar Agarwal


ENQUIRY


Why Book With Us?

  • Responsible Travel
  • At " Kailash Yatra NTP" we have always believed in three simple guiding principles for the way in which we want to travel.
  • We realise that every destination is someone else's home.
  • We should leave places as we would like to find them.
  • We should ensure that communities benefit from our visit.


Realted Packages

Back To Top